Author Topic: Gillette lança uma NOVA safety razor: Gillette Heritage  (Read 7646 times)

Offline PauloF

  • Trade Count: (+1)
  • Merkur-o-cromo
  • *****************
  • Posts: 1142
  • Respect: +518
    • Email
Re: Gillette lança uma NOVA safety razor: Gillette Heritage
« Reply #15 on: October 19, 2019, 11:59:23 am »
0
Acho que a ideia era apelar a novos clientes e não aos já iniciados no BC.
Apesar de gostar de cabeçais OC, acho que o público em geral se assusta com aqueles dentes à mostra. Nós próprios aconselhamos a Wilkinson ou a EJ DE89 a quem está a começar. É o que a Gillette está a fazer...

És capaz de ter razão sim.

Epá, então e já que estão numa de revivalismo, bem que poderiam de usado o cabeçal da Tech Inglesa. Ficaria a matar neste cabo, seria coerente e faria justiça á historia da marca. Agora usar um clone da EJ....?!?

Esperava que o passo seguinte destas grandes marcas fosse mais impactante, afinal têm os recursos para tal. A Wilkinson limitou-se a adjudicar uma Weishi ou lá o que é aquilo com o logotipo e já está.

Estes ainda se esforçaram e na minha opinião conseguiram, uma apresentação bastante fidedigna e fiel á marca para depois claudicarem naquilo que é a essência da maquina.

Resta-me a esperança de ainda ver uma nova versão da Wilkie Classic. ::)

Offline Gago

  • Monsieur Thiers Issard
  • Trade Count: (+49)
  • D.Quijote de La Toja
  • *
  • Posts: 10699
  • Respect: +211
    • Email
Re: Gillette lança uma NOVA safety razor: Gillette Heritage
« Reply #16 on: October 19, 2019, 02:12:56 pm »
0
Epá, isto é um cabo de Gillete New com um cabeçal imitando Edwin Jagger ?

Bem, perderam a chance de fazer algo mais memorável, mas pelo menos é uma safety razor, em 2019, embasada pela propria Gillette.  Portanto fica a esperança de que isto converta muita gente ainda.


Enviado por telepatia através do Tapatalk
« Last Edit: October 24, 2019, 06:53:34 pm by Gago »

Offline oversaturn

  • Moderador Global
  • Trade Count: (+4)
  • D.Quijote de La Toja
  • *
  • Posts: 19711
  • Respect: +404
Re: Gillette lança uma NOVA safety razor: Gillette Heritage
« Reply #17 on: October 24, 2019, 10:04:07 am »
0
A opinião do Mantic59 após ter experimentado a máquina:

https://www.facebook.com/177455087743/posts/10157550265637744/

Quote
I'm fresh out of the shave den after my first shave with the Gillette Heritage DE razor. These are my initial observations and impressions.

The presentation case is approximately 3.75" wide by 3" deep by 1" tall with a leather-like look (though I'm guessing it's probably actually made out of a vinyl). The inside insert looks to be made out of a hardened felt material--possibly a thin felt over some kind of cardboard or plastic "skeleton."

Inside is the razor top cap and base plate, handle, a pack of five Gillette Platinum DE blades, and a small instruction booklet. According to the booklet the case is made in China and the blades are made in Russia. The booklet describes how to change razor blades and how to shave with a DE.

The handle is 3" long and mildly etched (in a fashion similar to vintage Gillette DE's). The razor's head is a modern scalloped design like many other familiar DE razors (Muhle, Edwin Jagger, Merkur, etc.) but there is no indication where the razor is manufactured. The only identification on my razor is a "4" under the top cap.

For my first shave I used a familar, "safe" shave cream to me--Castle Forbes Lime, lathered with a Stirling badger brush. I normally choose a Parker as my go-to blade for testing purposes but I used one of the included Gillette Platinum blades for the shave.

I did a three pass shave with a bit of touch up.

I found this to be a mild razor (and I like mild razors generally) with a modest amount of blade feel. It seems to be very forgiving of blade angle.

This first shave was well into DFS territory, though not quite BBS. Again, bear in mind this was my first shave with the kit, so my results may change as I use it more and try other blades.

All-in-all I think this is a mild, predictable razor targeted to the beginner DE shaver. A "shave nerd" looking for something ground-breaking may be disappointed.

Enviado do meu Redmi Note 6 Pro através do Tapatalk

I wish I could be half as sure of anything as some people are of everything...


Como colocar imagens no fórum? Vê aqui.
O que é o double-post e como evitar

Offline Latherão

  • Trade Count: (0)
  • Realmente Musgo
  • *************************
  • Posts: 2701
  • Respect: +1618
    • Email
Re: Gillette lança uma NOVA safety razor: Gillette Heritage
« Reply #18 on: October 24, 2019, 10:16:14 am »
0
A opinião do Mantic59 após ter experimentado a máquina:

https://www.facebook.com/177455087743/posts/10157550265637744/

Enviado do meu Redmi Note 6 Pro através do Tapatalk

Li um post dele no Twitter em que dizia que ia entrevistar um representante de vendas da Gillette sobre esta DE e pedia perguntas para lhe colocar. Pessoalmente estou mais interessado na estratégia da Gillette do que propriamente neste aparelho, que, como se esperava, não traz nada de novo.

Offline Lusitano

  • Moderador Global
  • Trade Count: (0)
  • Lord Sheffield
  • *
  • Posts: 5241
  • Respect: +40
Re: Gillette lança uma NOVA safety razor: Gillette Heritage
« Reply #19 on: October 24, 2019, 11:49:47 am »
0
Já se está a ver a história, a Gillette viu que há por aí muitos saudosistas das DE, e lembrou-se porque não fazer uns dólares com essa malta? Usa-se uma máquina chinesa, com uma caixa catita e os doidos compram isso tudo. E assim se faz uma pipa de massa.

O Mantic diz que é uma máquina boa para iniciantes, para o resto do pessoal vai ser desilusão. Mas por aquele preço qualquer iniciante encontra uma máquina melhorzita.

Offline oversaturn

  • Moderador Global
  • Trade Count: (+4)
  • D.Quijote de La Toja
  • *
  • Posts: 19711
  • Respect: +404
Re: Gillette lança uma NOVA safety razor: Gillette Heritage
« Reply #20 on: October 24, 2019, 12:20:08 pm »
0


Se a máquina tiver qualidade e bons acabamentos, acaba por não ser má opção, sempre é uma máquina + estojo + lâminas por cerca de trinta euros. Resta saber a qualidade e proveniência da máquina em questão....

A ver vamos...

És capaz de ter razão sim.

Epá, então e já que estão numa de revivalismo, bem que poderiam de usado o cabeçal da Tech Inglesa. Ficaria a matar neste cabo, seria coerente e faria justiça á historia da marca. Agora usar um clone da EJ....?!?

Esperava que o passo seguinte destas grandes marcas fosse mais impactante, afinal têm os recursos para tal. A Wilkinson limitou-se a adjudicar uma Weishi ou lá o que é aquilo com o logotipo e já está.

Estes ainda se esforçaram e na minha opinião conseguiram, uma apresentação bastante fidedigna e fiel á marca para depois claudicarem naquilo que é a essência da maquina.

Resta-me a esperança de ainda ver uma nova versão da Wilkie Classic. ::)

A Wilkinson não tem fábricas próprias há uma carrada de tempo. Tudo o que vendem actualmente, desde lâminas a máquinas, é fabricado por entidades externas. Wilkinson, hoje em dia, é apenas um logotipo, uma marca,  a ser usada com produtos de origens diversas...

Enviado do meu Redmi Note 6 Pro através do Tapatalk

I wish I could be half as sure of anything as some people are of everything...


Como colocar imagens no fórum? Vê aqui.
O que é o double-post e como evitar

Offline aykaramba

  • Trade Count: (0)
  • Vigorosamente Floïd
  • *************
  • Posts: 628
  • Respect: +180
    • Email
Re: Gillette lança uma NOVA safety razor: Gillette Heritage
« Reply #21 on: October 24, 2019, 12:23:33 pm »
0
Já eu, sendo adepto de teorias de conspiração, vejo a coisa de outra forma.

A Gillette cá para mim pretende usar esta máquina para afastar o pessoal do barbear tradicional. Afinal de contas, não estou a ver esta marca, com o seu historial, a esforçar-se minimamente para converter pessoas a outro barbear que não o de multilâmina, e esta área sendo um nicho nunca seria tão rentável como a actual venda de cartuchos.

Senão vejamos, a Gillette vende, promove, e quer continuar a vender as suas espumas e géis de barbear, que enchem as prateleiras de supermercado. Ora uma pessoa que usa multi-lâminas Gillette, e espuma desta ou doutra marca, ao ver uma máquina imitante de um aparelho antigo, com bom aspecto e tal, até pode decidir experimentar. Depois vai usá-la com as lâminas de supermercado e espuma de lata, e existe uma forte probabilidade do escanhoado não ser superior ao de multilâminas. Não esquecer que a espuma de lata não oferece a lubrificação de um sabão ou creme, para isso existem as faixas lubrificantes nos cartuchos.

Ah, não esquecer que o modelo de negócio criado pelo King Gillette se denomina razor/blade precisamente porque o negócio está nos consumiveis. Ao longo dos anos inúmeras foram as máquina oferecidas para garantir a venda das lâminas. Existem muitos exemplos deste modelo de negócio, o mais famoso é o da Kodak com os rolos de fotografia.

Pronto, basicamente é esta a minha opinião pessoal (e não passa disso), a pessoa experimenta, não sente o conforto nem a facilidade da multilâmina, e desiste, back to cartridge.


Offline Lusitano

  • Moderador Global
  • Trade Count: (0)
  • Lord Sheffield
  • *
  • Posts: 5241
  • Respect: +40
Re: Gillette lança uma NOVA safety razor: Gillette Heritage
« Reply #22 on: October 24, 2019, 01:06:39 pm »
0
Discordo. Até porque vai ser de venda restrita, não vais encontrar a mesma aí na prateleira do supermercado, e como tal o comum dos mortais, que compra a sua espuma de lata e as suas multilâminas num qualquer supermercado nem sonha com isto.

O homem que utiliza multilâminas e a sua espuma em lata não é fácil de trocar por outra solução, a menos que seja mais prático. Ainda para mais já é muito complicado encontrar-se lâminas DE em muitos supermercados.

Esta coisa da Gillette é mais algo para saudosistas, e se não fosse a caixa duvido que vendesse muito.

Offline oversaturn

  • Moderador Global
  • Trade Count: (+4)
  • D.Quijote de La Toja
  • *
  • Posts: 19711
  • Respect: +404
Re: Gillette lança uma NOVA safety razor: Gillette Heritage
« Reply #23 on: October 24, 2019, 07:35:20 pm »
0
Actualização, por Mantic59:
https://www.facebook.com/177455087743/posts/10157551535547744/

Quote
Notes from my conference call with Gillette reps (Archivist, Communications Manager from Gillette, PR firm):
+ Handle made in USA
+ Head made in Germany (they wouldn't say but I'm 99% sure it's a Muhle head)
+ Handle & Head made from an alloy with chrome plating
+ To be sold through Amazon only through the holidays; interest from Amazon pre-orders almost meets the level of "exceed expectations" for them
+ Not a "replica" but "heritage-inspired"
+ They acknowledge that the DE market is growing (!)
+ Trying to make a product that's "fun" for the consumer who's "starting to explore" shaving options while still providing quality & craftsmanship for the "collector or fan"

Ora toma, afinal de contas é fabricada na Alemanha, pela Mühle...!

Enviado do meu Redmi Note 6 Pro através do Tapatalk

I wish I could be half as sure of anything as some people are of everything...


Como colocar imagens no fórum? Vê aqui.
O que é o double-post e como evitar

Offline hjnr

  • Trade Count: (0)
  • Devoto de São Martin de Candre
  • ***********************
  • Posts: 2260
  • Respect: +816
    • Email
Re: Gillette lança uma NOVA safety razor: Gillette Heritage
« Reply #24 on: October 24, 2019, 07:41:57 pm »
0
Actualização, por Mantic59:
https://www.facebook.com/177455087743/posts/10157551535547744/

Ora toma, afinal de contas é fabricada na Alemanha, pela Mühle...!

Enviado do meu Redmi Note 6 Pro através do Tapatalk
É desta que compro uma R89.

Ou... Não.

Mas tem lógica a questão da festas.

É algo mesmo a pensar nisso.

Enviado do meu SM-G935F através do Tapatalk


Offline oversaturn

  • Moderador Global
  • Trade Count: (+4)
  • D.Quijote de La Toja
  • *
  • Posts: 19711
  • Respect: +404
Re: Gillette lança uma NOVA safety razor: Gillette Heritage
« Reply #25 on: October 25, 2019, 05:22:50 pm »
0
Basicamente um resumo do que se sabe acerca desta máquina, pelo Mantic, no seu website sharpologist.com:

The New Gillette Heritage Double Edge Razor [Info & Review]




[Updated 5 November] As promised earlier, I received a pre-launch sample of the Gillette Heritage double edge (DE) razor.  Here is more background and my first impressions.


As I mentioned in a previous article, last week I started getting emails and social media messages about Gillette announcing a new double edge (DE) razor for pre-order on Amazon.  When I saw it, I didn’t believe it–I thought it had to be some kind of counterfeit reseller posing as Gillette.  I reached out to a PR rep. I knew who has a relationship with Gillette and she not only confirmed it but also offered to send me a pre-launch sample at no cost.  How could I refuse?

UPDATE 1 – (26 October): the Amazon page now shows the razor as “Currently Unavailable” which I take to mean they have committed their entire stock to the pre-orders.  I will reach back out to my Gillette contacts to see what is next for them.

UPDATE 2 – (28 October): the Amazon page now says “Limited Quantity” again, so something is going on…I just don’t know what yet.  I’m waiting for a reply from my Gillette contacts.

UPDATE 3 – (1 November): The Amazon page now shows “Currently Unavailable” again.

UPDATE 4 – (5 November): I’m seeing posts on social media about customers getting emails that their shipment has been delayed.  I’m trying to find out where the problem lies (I suspect Amazon’s warehouses but I hope to know soon).

Specs



The presentation case is approximately 3.75″ wide by 3″ deep by 1″ tall.  The case has a leather-like look to it (though I’m guessing it’s actually made out of a vinyl-like material). The inside insert feels like it’s made out of a hardened felt material–maybe thin felt over a cardboard or plastic form.

Inside is the razor top cap and base plate, handle, a pack of five Gillette Platinum DE blades, and a small instruction booklet. According to the booklet the case is made in China and the blades are made in Russia. The booklet describes how to change razor blades and how to shave with a DE:




The handle is 3″ long, about 0.4″ (1 cm) in diameter, and mildly etched in a design similar to vintage Gillette DE’s (perhaps similar to the 1929 Gillette NEW). The razor’s head is a modern scalloped skin guard design like many other familiar DE razors (Muhle, Edwin Jagger, Merkur, etc.) but there is no indication where the razor is manufactured. The only identification on my razor is a “4” etched under the top cap.

The razor is 2.2 ounces (63 grams) on my digital kitchen scale.

My Conference Call With Gillette
My contact was also kind enough to set up a conference call between me and several Gillette representatives, including their senior “Archivist,” a Communications Manager, and several public relations representatives.  My relevant questions (in bold) and their paraphrased answers (in italics):

Gillette hasn’t produced a double edge safety razor for the US market in 30 years.  Why now?

The DE razor market in the U.S. is growing.  This razor is a product for the holiday season that is “fun” and “surprising” for the shaver who is starting to explore other ways of shaving. The focus is to also make a product with the quality and craftsmanship that appeals to the “collector” and the “fan.”

We also want to make the distinction that this is a “heritage-inspired” razor, not a replica.

Where is the razor manufactured?

The handle is manufactured in the U.S. and the head is manufactured in Germany.

What materials is the razor made out of?

The razor (head and handle) is made out of a chrome-plated alloy.

Is Gillette planning any sort of advertising campaign for this razor?

Not beyond what you see on Amazon.

Will the razor be sold only through online channels or will it be appearing in “brick and mortar” (The Art Of Shaving?) outlets as well?

Just Amazon.

My razor has a “4” etched on the underside of the razor head’s top cap.  Is this a new date code similar to the one used on vintage Gillette razors?

There is no intentional date coding on the razor.

My First Shaves With The Gillette Heritage DE Razor
For my first shave I used a familiar, “safe” shave cream to me–Castle Forbes Lime, lathered with a Stirling badger brush. My preferred blade (particularly when testing a new razor) is a Parker but I used one of the included Gillette Platinum blades for this shave.

I did a three pass shave with some “touch and cut” clean-up.

I found this to be a mild razor (and I like mild razors generally) with a modest amount of blade feel. It seems to be very forgiving of blade angle.  I like the razor’s balance given it’s weight.

The result of this first shave for me was well into “Darn Fine Shave” (DFS) territory, though not quite “Baby’s Butt Smooth” (BBS). Again, bear in mind this was my first shave with the kit, so my results may change as I use it more and try other blades.

My next shaves used the same products with the exception of a Feather DE blade.  I figured this might be a good pairing, as I find the Feather AS-D2 (another very “mild” razor) works well with the high performance Feather blade.

And I was right.  An easy BBS shave.

Conclusion
The hard-core “shave nerd” looking for something ground-breaking may be disappointed.  But all-in-all I think the Gillette Heritage double edge razor is a mild, predictable, forgiving razor well-suited to the beginner DE shaver, at a price that is not out of line with what is included.
« Last Edit: November 07, 2019, 02:36:40 pm by oversaturn »
I wish I could be half as sure of anything as some people are of everything...


Como colocar imagens no fórum? Vê aqui.
O que é o double-post e como evitar

Offline Lusitano

  • Moderador Global
  • Trade Count: (0)
  • Lord Sheffield
  • *
  • Posts: 5241
  • Respect: +40
Re: Gillette lança uma NOVA safety razor: Gillette Heritage
« Reply #26 on: October 25, 2019, 08:16:17 pm »
0
Venda exclusiva na Amazon, e deve ser apenas na americana, procurei nas europeias e nada. E mandar vir isso dos EUA é quase certo levar uma talhada na alfândega.

Offline Ishvadenbaden

  • Trade Count: (0)
  • Homem de Confiança
  • ********************
  • Posts: 1773
  • Respect: +1836
Re: Gillette lança uma NOVA safety razor: Gillette Heritage
« Reply #27 on: October 25, 2019, 10:02:14 pm »
0
Pode ser que também venha para a Europa e apareça ainda nos Hiper como Kit de Natal. Acho que vai chegar ao grande consumo. Ainda fazem umas massas valentes, a malta compra aquilo por curiosidade, usa aquilo na mesma com gels e espumas mas não vai achar piada e volta a comprar multilâminas . Fim de ciclo e do kit.
Se vier para cá compro. Acho muita piada á caixa e a SF não é feia, ainda por cima feita pela Muhle...

Offline Gwydion

  • Trade Count: (0)
  • Maçarico
  • *
  • Posts: 6
  • Respect: 0
    • Email
Re: Gillette lança uma NOVA safety razor: Gillette Heritage
« Reply #28 on: October 29, 2019, 10:07:35 am »
0
Bem, confesso que fiquei empolgado com a notícia da Gillette produzir novamente uma DE razor, tanto que contactei o apoio ao cliente em Portugal. Pois... más notícias. Recebi isto há pouco:

Antes de mais gostaria de agradecer o seu contacto e o interesse na Gillette.

Lamento informar que de momento não existem planos de lançar a Gillette Heritage no mercado Português.

Offline oversaturn

  • Moderador Global
  • Trade Count: (+4)
  • D.Quijote de La Toja
  • *
  • Posts: 19711
  • Respect: +404
Re: Gillette lança uma NOVA safety razor: Gillette Heritage
« Reply #29 on: October 29, 2019, 10:40:34 am »
0
Isso ficou logo bem patente no link do Mantic: o responsável da Gillette que ele contactou deixou claro que iria apenas ser vendida apenas via Amazon.

BTW, já esgotou :P
I wish I could be half as sure of anything as some people are of everything...


Como colocar imagens no fórum? Vê aqui.
O que é o double-post e como evitar

Tags:
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal