Quote from: oversaturn on August 04, 2012, 12:02:45 amO pêlo é pure ou best, mas não é nada mau. Um pouco brando, mas estive ali a tirar o cheiro a Eau de Animal e faz espuma nas horas!A mim parece-me a versão em Pure, mas seja o que for está muito bonito.
O pêlo é pure ou best, mas não é nada mau. Um pouco brando, mas estive ali a tirar o cheiro a Eau de Animal e faz espuma nas horas!
Afinal sempre há coisas jeitosas na terra do tio Sam
Few bits ordered two days ago:From Shaving.ie and Connaught Shaving:- Four Merkurs (30C, 43C, 44C, 985CL), - One Tabac refill (bowl) and one refill (stick), - Five (5) MWF refills, - Omega Νο. 45, - Four (4) Marvis toothpaste tubes, - D.R. Harris' Windsor in beech bowl, and - One 19mm knot pure badger brush (Coates Fitzwilliam).From MdC:- Set of bath soaps, in bulk (were on discount)- Nettles and Nasturtium shampoo, 250ml- Chamomile & lemon copra oil jarEarlier last week, custom made by Robert Williams in Ohio, U.S.:1. Square point, satin finish, standard filework, buffalo horn scales, 13/16", 1/4 hollow, H.C.S.(Image removed from quote.)2. Spanish point, satin finish, standard filework, buffalo horn scales, 13/16", 1/4 hollow, H.C.S.(Image removed from quote.)And last but not least, mid last week......one more in the collection (the third watch this year and my fourth from the subject manufacturer):116000 silver Arabic dial 3-6-9(Image removed from quote.)(Image removed from quote.)(Image removed from quote.)(Image removed from quote.)(Image removed from quote.)(Image removed from quote.)Bought for around $3,530 from a local pawn shop, BNIB, one year old, stickers still on, full box, papers, etc.
Few bits ordered two days ago:From Shaving.ie and Connaught Shaving:- Four Merkurs (30C, 43C, 44C, 985CL), - One Tabac refill (bowl) and one refill (stick), - Five (5) MWF refills, - Omega Νο. 45, - Four (4) Marvis toothpaste tubes, - D.R. Harris' Windsor in beech bowl, and - One 19mm knot pure badger brush (Coates Fitzwilliam).From MdC:- Set of bath soaps, in bulk (were on discount)- Nettles and Nasturtium shampoo, 250ml- Chamomile & lemon copra oil jarEarlier last week, custom made by Robert Williams in Ohio, U.S.:1. Square point, satin finish, standard filework, buffalo horn scales, 13/16", 1/4 hollow, H.C.S.(Image removed from quote.)2. Spanish point, satin finish, standard filework, buffalo horn scales, 13/16", 1/4 hollow, H.C.S.(Image removed from quote.)
(Image removed from quote.)Chegou ontem uma encomenda do nosso confrade lamina. Um grande obrigado, Gil * sabonete de barbear Musgo Real* creme Musgo Real Orange Amber+*amostra EJ pre shave
Bem... depois das aquisições dos confrades, eu encho-me de coragem e até mostro o que me chegou hoje às mãos. Claro que é preciso não ter vergonha na cara para agora mostrar isto, mas prontes... Do nosso amigo Gil (impecável, como sempre! ) veio:- Dois Semogues 1438;- o apanha-orelhas laranja;- Sabão TGV, sabor Tangerina & Orégãos Aroma Intenso.Do Ti Belmiro veio:- Uma Chávena Almoçadeira, onde se faz bué da espuma sem espalhar pelas redondezas!Do Supermercado Schlééé...léé... prker... - Um tubo de Lavanda New Recipe.A chávena almoçadeira, o Lavanda e um dos 1438 são para oferecer. Pelo sim, pelo não, já fiz um test-drive à almoçadeira. Afinal o 1438 que ficou comigo precisava de fazer umas espuminhas, pois não é verdade ? Por piada, e para comparar o meu 1438 com o aquele-que-falta-espumar:
- Sabão TGV, sabor Tangerina & Orégãos Aroma Intenso.
Quote from: orlandosn on August 06, 2012, 07:09:31 pm- Sabão TGV, sabor Tangerina & Orégãos Aroma Intenso.Eh pa, o sabão TGV é aquele que faz espuma bueda rapido, né?